درباره انیگما

درباره انیگما


بازیِ اتاق فرار چیست؟

اتاق فرار (Escape room) یا اسکیپ روم یک بازیِ فیزیکی - ماجراجویی است. در این بازی، تیم‌ها در قالب گروه‌های 3 تا 5 نفره تشکیل شده و داخل اتاق فرار می شوند.
درب پشت سر آنها قفل شده و بازیکنان می بایست با پیدا کردن سرنخ‌ها، حل کردن معمّاها، از سر گذراندن چالش‌هایی که برای آنان طراحی شده و در قالب کار گروهی ظرف مدت 60 دقیقه راه خروج از اتاق فرار را پیدا کرده و از آن خارج شوند. برای حل کردن معماهایی که در حین بازیِ اتاق فرار با آن‌ها مواجه میشوید، نیاز نیست خیلی باهوش یا قوی باشید و یا حتی تحصیلات عالیه داشته باشید، فقط کافیست کمی خلّاقیت داشته باشید، استدلال کنید و از همه مهمتر در کار گروهی موفق عمل کنید.

ترکیب معمّاهای منطقی، کار تیمی و رمزآلود بودن فضایِ این بازی، باعث شده تا اتاق فرار به عنوان یکی از محبوب‌ترین سرگرمی‌های خانوادگی و دوستانه به شمار بیاید. در دنیا بیش از 3500 اتاق فرار با سناریوهای مختلف وجود دارد به طوری که اکثر کشورها میتوان این تفریح هیجان‌انگیز را یافت و این گستردگی، اتاق فرار را به پرطرفدارترین بازی واقعی(real) در دنیا تبدیل کرده.

مجموعه اتاق فرار انیگما متشکل از تیمی خلاق، توانمند و حرفه‌ای، تلاش نموده است تا با رعایت استانداردهای بین المللی چه به جهت طراحی پلان بازی و چه به جهت طراحی داخلی و فضاها، ساعتی خوش را برای شما، دوستان و خانواده تان رقم بزند.

 

تاریخچه ماشین انیگما

در فاصله بین جنگ جهانی اول و دوم، بسیاری از نهادهای تجاری مستقر در کشورهای مختلف به فعالیت گسترده در سطح جهانی روی آوردند. ورود به عرصه جهانی، مستلزم آن بود که این شرکت ها اطلاعات مهم و سری خود را از دسترس رقبا محفوظ نگه دارند. یک بار دیگر، نیازی بزرگ و همگانی در تاریخ تمدن انسان ها موجب شد تا مخترعان و نوابغ به فکر ابداع یک راه حل باشند. راه حل ارائه شده، دستگاه گردان یا Rotor Machine بود! دستگاهی برقی-مکانیکی که وظیفه رمزگذاری و رمزگشایی پیغام های مخفی را به عهده داشت. یکی از شناخته شده ترین این دستگاه ها، "ماشین انیگما" بود. انیگما حاصل زحمات یک مهندس و مخترع آلمانی به نام آرتور شربیوس بود که در سال 1918، درست در پایان جنگ جهانی اول آن را به ثبت رساند، و چند سال بعد نسخه بهبود یافته دستگاهش را برای استفاده تجاری به بازار عرضه کرد! اما به فاصله ای کوتاه، ارتش آلمان متوجه قابلیت های ارزشمند این دستگاه و پتانسیل آن برای کاربردهای نظامی شد. در نتیجه، نسخه های پیشرفته تر (پیچیده تر) ماشین انیگما، به طور اختصاصی برای مقاصد نظامی (مخابره پیام های فوق محرمانه نظامی به صورت رمزگذاری شده) ساخته شد. با وقوع جنگ جهانی دوم، ماشین انیگما (که از زمان اختراع تا آن موقع به سطح بسیار پیچیده تری ارتقا یافته بود) در عمل حکم یک سلاح سرد استراتژیک را برای ارتش آلمان نازی داشت. وسیله ای که اگر خیلی زود با آن مقابله نمی شد، به طور قطع می توانست برای آلمان و متحدین آن برتری به همراه بیاورد. این مسأله باعث شد تا سازمان اطلاعاتی بریتانیا، تیمی متشکل از 3 ریاضیدان نخبه لهستانی و یک ریاضیدان انگلیسی به نام آلن تورینگ را در مقری فوق سری گرد هم بیاورد تا طلسم انیگما یک بار برای همیشه شکسته شود! تلاش های این گروه نهایتاً منجر به آشکار شدن تمام پیام های سری متحدین برای متفقین شد و روند جنگ را به کلی تغییر داد. واژه "انیگما" در زبان انگلیسی به معنای معما است، اما تورینگ و تیمش ثابت کردند که با هماهنگی و اراده و تلاش، هیچ معمایی بی پاسخ نخواهد ماند!

سئو



شرکت طراحی سایت: ره وب