انواع اتاق فرار

انواع اتاق فرار

انواع اتاق فرار

ژانرهای اتاق فرار

 

همانطور که گفته شد اتاق فرار برای حل معما و حضور در یک معمای داستانی طراحی شده بود اما امروزه ژانر ترسناک و هیجانی نیز به آن اضافه شد. این موضوع به حدی رسیده است که طرفداران اسکیپ روم ترسناک بسیار بیشتر از اسکیپ روم های معمایی و مهیج شده است.

 

اتاق فرار ترسناک

 

 

اتاق فرار ترسناک

 

ابتدای این بحث باید به یاد داشته باشید که ذات اتاق فرار معمایی بوده و نباید به بهانه ترس اتاق فرار را تبدیل به اتاق وحشت کرد. حل معما حس خوبی به بازیکن می دهد، پس اگر بدنبال ترس هستید ما به شما تونل وحشت را معرفی می کنیم. همیشه اتاق فرار برای حل معما بوده و ترسناک بودن آن فقط برای تصویرسازی شما و قرار گرفتن بجای شخصیت های اصلی داستان می باشد. پس بدنبال اتاق فرار ترسناک، فقط برای ترسیدن نباشید.

 

اتاق فرار هیجانی

 

اتاق فرار هیجانی

 

یک ایده بازی بسیار جذاب با اتاق رویا شکل گرفت که حل کردن معما در شرایط هیجانی با فعالیت بدنی می باشد. اتاق های فرار در قالب موضوعات مختلف شکل گرفته است که اساس همه آنها حل معما می باشد.

 

اتاق فرار معمایی

 

اتاق فرار معمایی

 

ابتدای فعالیت اسکیپ روم، کسی بدنبال اتاق های فرار ترسناک یا هیجانی نبود به همین دلیل است که قدیمی ترین اتاق فرار، تم معمایی دارد و هیچگونه ترس یا اکتور اتاق فرار ندارد. تنها چیزی که برای این بازی مهم بوده میزان معمایی بودن آن است.

در انتها اینو نباید فراموش کرد که انواع اتاق فرار هیج محدودیتی نداره و همه چیز به خلاقیت شما بستگی داره تا یک تم منحصر به فرد بسازید البته با رعایت اصول طراحی اتاق فرار و شرایط موجود. اگه تجربه ای داشتید حتما برای ما کامنت بذارید.

 

الان با دوتا مثال به شما میگیم که فرق ژانرهای اتاق فرار چیه و باید دقت کنید فرار از یک وضعیت بد هم میتونه ترسناک باشه هم معمایی و لزوما وقتی اسم وضعیت بد میاد اون وضعیت ترسناک نیست.

 

فرار از یک وضعیت بد

 

فرار از یک وضعیت بد میتونه همون بازی های ترسناک باشه که معمولا در این اتاق فرارها ما درحال پیدا کردن راهی برای نجات جان خودمون و دوستامون از یک قاتل،زامبی یا یک خانه تسخیر شده هستیم که معمولا یک بازیگر ترسناک هیجان بازی رو برامون به بیشترین حد ممکن میرسونه تا حل کردن معماها برامون سخت تر باشه و یه چالش درست و حسابی رو تجربه کنیم

اگر به این سبک از بازی علاقه دارید روی بازی های زیر کلیک کنید.

 

تحقیق روی یک جرم

 

در این نوع از اتاق فرار شما همزمان با حل معما ها و انجام دادن چالش ها با وظیفه رسیدگی به یک جرم مثل قتل وارد محل وقوع حادثه شده اید و حین بازی موظف به پیدا کردن آثار جرم نیز هستید در این نوع از بازی ها معمولا با پیدا کردن مجرم مسیر خروج از اتاق فرار هم پیدا میشود و زمانی که موفق به شناخت و یا دستگیری مجرم شوید برنده بازی هستید

اگر به این سبک از بازی علاقه دارید، به صفحه اتاق قتل مرموز برید و استارت بازی های اتاق فرار خودتون رو از این اتاق بزنید.

 

اسکیپ روم تهران و کرج

 

بیشترین میزان اتاق فرار در کشور ما برای شهر تهران می باشد. زمانی که صنعت اسکیپ روم در ایران رواج پیدا کرد کسی فکرش را هم نمیکرد که بازی اسکیپ روم با این سرعت در کشور فراگیر شود که تا به الان بالای 400 اتاق فرار در تهران موجود می باشد. اما بعد از تهران این بازی در استان کرج رواج پیدا کرد که تا به الان هر منطقه دارای یک اتاق فرار است مانند گلشهر که اسکیپ روم کرج و بازی هالای پوزان در آن قرار دارد.

 

منبع: اتاق فرار انیگما

میزان محبوبیت (1)

به این مقاله امتیاز دهید

فرم ارسال نظر

لطفا فقط عدد وارد کنید

راحله ۱ تیر ۱۴۰۲

سلااام من تابحال بازی نکردم و تابحال نرفتم توی اسکیپ روم اما بنظرم خعلی جالبه پس تصمیم گرفتم همراه با دوستان و خانواده برمم

09120030269 09120036614