تاریخچه کامل اسکیپ روم یا اتاق فرار

تاریخچه کامل اسکیپ روم یا اتاق فرار

اولین کشور طراح اتاق فرار، نحوه شکل گیری اتاق فرار و تاریخچه این بازی

 

تاریخچه اتاق فرار

 

امروز میخوایم ی اطلاعات کامل از تاریخچه اتاق فرار که شامل اسم سازنده اسکیپ روم و اینکه چجوری ساختن این بازی به ذهنش رسید برای شما بگیم. این بازی هیجان‌انگیز بیش از یک دهه است که در بعضی کشورهای آسیای شرقی وجود دارد و حتی قبل از محبوب شدنش، ریشه‌هایی در تاریخ‌های بسیار دور داشته است. بیاید با هم در یک دقیقه تاریخچه اسکیپ روم را مرور کنیم.

 

هزارتو در افسانه‌های یونانی

 

هزارتو

 

تاریخچه اتاق فرار در افسانه‌های یونانی، دخمه‌ی هزارتوی پرپیچ و خم برای به دام انداختن مینیوتور(هیولایی با سر گاو و بدن انسان) و ارواح شیطانی ساخته میشد. فرمانروا و حامی شهر آتن، تسئوس، وظیفه داشت وارد این راه هزارتو شده، مینیوتور را بکشد، و موفق شود از هزارتو خارج شود تا خود را به واقعیت بازگرداند.

اسطوره‌ها در واقع کهن‌الگوهایی هستند که در اینجا به میل انسان به پیدا کردن جواب، از بین بردن ترس و … اشاره میکنند و با موفقیت در انجام این ماموریتها به واقعیت برگشته و زندگی خود و مردم را غنی‌تر می‌کنند. این مازها یا راه‌های پرپیچ و خم در مناطق دیگر نظیر مصر، ایتالیا، روسیه انگلیس و در بین بومیان آمریکایی مشهور هستند و هرساله مراسمی در یونان برای خروج از آن‌ها وجود دارد و مردم آن‌‌ را جشن می‌گیرند.

 

باغ‌‌های پر‌پیچ‌ و خم انگلستان

نسل بعدی مازها در باغ‌های انگلستان قابل مشاهده است، در سده‌ی ۱۶ بعد از میلاد و در باغ‌هایی که حصارهایی از گیاهانی مانند شمشاد داشتند. این مراسم برای خاندان سلطنتی و مهمان‌های آن‌ها بود. این چالش برای شرکت‌کنندگان جذاب بود و به عنوان سرگرمی از آن لذت می‌بردند.

 

اولین بازی‌ ویدئویی

 

بازی ویدئویی

 

بازی ویدئویی اتاق فرار Crimson Room

 

تحولی دیگر و گذار از دوران مازهای فرار! در سال ۱۹۸۸ بازی ویدئویی John Wilson’s Behind Closed Doors چالش فرار رو به گیمرها هدیه کرد. در سال ۲۰۰۴ نیز بازی Crimson Room به عنوان اولین بازی ویدئویی اتاق ‌فرار معرفی شد. این بازی‌ها پایه‌های بازی اتاق فرار واقعی به سبک امروزی به شمار می‌روند.

 

تاکائو کاتو

 

تاکائو کاتو

 

تاکائو کاتو (Takao Kato) به عنوان اولین ارائه کننده بازی اتاق فرار واقعی و به سبک امروزی شناخته می‌شه. ایده‌ی اتاق‌فرار در ذهن اون وقتی دوستش در حال بازی آنلاین اتاق‌فرار بود شکل گرفت. در کلاب‌ها برنامه زنده ‌می‌گذاشت و شرکت کنندگان باید از فضایی که تاکائو در اون محل درست کرده بود خارج می‌شدند. این ایده در ژاپن صدا کرد و بلیط‌های برنامه‌های زنده تاکائو به سرعت فروش می‌رفت. محبوبیت این ایده به سرعت به سنگاپور، مجارستان‌، رومانی، سوئیس و بقیه کشورهای دنیا کشیده شد.

 

منبع: اتاق فرار انیگما

 

میزان محبوبیت (0)

به این مقاله امتیاز دهید

فرم ارسال نظر

لطفا فقط عدد وارد کنید
09120030269 09120036614